ریز نگار مرصوص

خوش اومدین. میدونین ریزنگار یعنی چی؟به اون عکسی میگن که میکروسکوپ از نمونه میگیره

خوش اومدین. میدونین ریزنگار یعنی چی؟به اون عکسی میگن که میکروسکوپ از نمونه میگیره

پاسخ سوال 2

جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۲۸ ق.ظ

بر فرض که انسان نیاز به پرستش داره،چرا خدا؟؟؟راستی کی میدونه خدا یعنی چی؟اصلا من معتقدم خدا یک لفظ زاییده ی نیاز انسانه وبر اساس یک تلقین طولانی مدته که انسانها اون رو اینگونه در ذهنشون بزرگ کردند؟؟؟؟



پاسخ مرصوص 135

بسم الله ارحمن الرحیم
 
همین اول یه پرانتز کلی بزنم برای عموم سوالها ،واون اینه که اقای طاهر صفارزاده( توی کتاب اشتی با خدا از طریق اشتی با خود راستینشون) مطرح میکنند سوالهایی که عمدتا جنبه ی توحیدی وجرایی خداوندی خدا دارند رو میشه نشات گرفته از دو چشمه دونست:
 اول اینکه بعضی سوالها جنبه ی فلسفی دارند یعنی پرسشگر قصد استوار کردن پایه های اعتقادی ویا یه جورایی دفاع از اعتقادها و رفع شبهه ها رو داره و قصدش اینه که از خدایی که قبولش داره رفع اتهام کنه.
 
اما دسته ی دوم سوالها رو دارای منشا روانی و روحی میدونند وبیان میکنند که انسان زمانی که به بیراهه میره ویا تحت شرایطی سخت که از تحملش خارجه قرار میگیره دست به انکار زده و وجوب بودن خدا رو سعی میکنه نادیده بگیره،مثال قابل لمثش رو میشه اینطوری بیان کرد که دانشجویی رو در نظر بگیریم که 2 ماه برای امتحان پایان ترم تلاش کرده ولی نتیجه ی دلخواهش رو نگرفته پس شروع میکنه اون درس ،استاد اون درس وحتی خالق اون درس رو زیر سوال بردن.

اما سوال ما

در این سوال پرسشگر نیاز به پرستش رو قبول داره و در مورد فرد مورد پرستش سوال میکنه،همون طور که حاج اقا گفتن پرستش یعنی خرج شدن انسان برای اون کسی که پرستش میشه ،انسان ها حتی پولشون رو زمانی خرج میکنند که مطمئن باشند معادل پولی که میدهند ویا حتی بیشتر نفع برده وسود میکنند، من گمان میکنم با ارزش ترین کالا های ادمی در این دنیا جان وعمر اوست ،ارزش این کالا ها چقدره ؟
وقتی که ما عمرمون رو با رعایت خط قرمز های خدا و یا هر موجودی که میپرستیم زه کشی میکنیم معادلش چی بدست خواهیم اورد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در طول تاریخ پرستش های انتخابی زیادی مثل چوب ،سنگ،خورشید و اب و اتش و...........صورت گرفته که خلا پرستش رو پرنکرده، پ

پس اونی که باید بپرستیم باید چه ویزگی هایی داشته باشه تا لایق این باشه که ما براش خرج بشیم؟
انسان اشرف مخلوقاته،پر واضحه که شخص مورد پرستش باید کاملتر، با دوامتر ،تواناتر ،دانا تر وبدون هیچ عیب و نقصی باشه چراکه پرستش شخصه ضعیف ،ناتوان و ونیازمند از روی جهل و نادانیست( قل افغیر الله تامرونی اعبد ایها الجاهلون،سوره ی زمر ایه ی 64) و اگر این کاستی ها را نداشته باشد پس خداست.

اما ایا همچین خدایی وجود داره؟ باشه قبول، یه لحظه بیاین وجود خدا رو انکار کنیم ،حالا چیزهایی رو که تا حالا به خدا نسبت میدادیم به کی نسبت میدین؟مثلههههههههههههه خلقت ;که از مهمترین دلیلها بر وجود خداست،با شمام، افرینش رو به کی نسبت میدین،همونطور که برای هر نظامی یک ناظم قائلیم،پس چطور افرینش را از این قائله مثتثنی میکنیم؟یا در این نقشه ی بی نظیر کدوم نقاش ماهر رو دخیل میدونید؟
شخصی از امام رضا خواستند دلیلی بر وجود خدا بیارن، ایشون فرمودند: من در ساختمان وجودم نظر کردم،دانستم که این بنا بنیان گذاری دارد پس اقرار کردم

وامام صادق میفرمایند،متعجم از مخلوقی که میپندارد خدا از بندگانش پنهان است در حالی که عینا اثار افرینش را در وجود خود میبیند،با ترکیبی که عقلش را مبهوت،وانکارش را باطل میسازد،به جان خودم سوگند اگر در افرینش فکر میکردند قطعا با دلایلی قانع کننده به افریدگار جهان رهنمون میشدند

 ومالی لا اعبد الذی فطرنی والیه ترجعون؟ چرا انکس را که اغاز و انجامم از او و به سوی اوست پرستش نکنم؟(سوره ی یس ایه ی 22)

اما جواب حاج اقا
بنده به شدت شرمندم که به دلیل عدم هماهنگیه من با حاج اقا الان متاسفانه جواب ایشون رو نداریم،واعتراف میکنم که کوناهیه بنده بوده ،انشالله حاج اقا هرچه زودتر  جوابشون به این سوال رو برامون میفرستن.

یاعلی


                                                                                                         حق نگهدار
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۰۴
کاتب سپهر

نظرات  (۴)

سلام.خواهر میشه قالبتو  عوض کنی خیییییلی همه جا سفیده آدم کور میشه خب.درک  کن.سوال و جواب رو خوندم نظر خاصی ندارم خوب بود.
پاسخ:
سلام
ای به روی چشم
چرا میزنی ،کافی امر کنین؟
سلام
یه خدا قوت به مرصوص135 در اول کار می گویم.
دوباره مزاحم میشم الان نظری درمورد مطلب مورد نظر ندارم
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
 خیلی خوش اومدین
خسته نیستن انشالله.
علی یارت
مرررررررررررررررررررررررسی.بابت قالب.
پاسخ:
سلام علیکم
قابل شما رو نداشت
وظیفه بود
یاعلی

سلام وخداقوت به دوست عزیز

جواب خوبی بود اما یه نکته ای که هست این جا که گفتن ما از طریق تفکر و نظاره بر آفرینش خدا رو ثابت میکنیم باید حواسمون باشه که خدا رو در آینه خلقت نبینیم بلکه جهان خلقت رو در آیینه خدا ببینیم...یعنی مواظب باشیم که در آثار غرق نشیم بلکه خالق رو دریابیم

 

پاسخ:
سلام علیکم
ممنون که اومدین واینقدر با دقت بررسی کردین
حرفتون کاملا متینه. یک وسیله در جایگاه وسیله پیشرفت به همراه داره جایی که هدف بشه دست و پا گیره،به قول اقای حائری که میگن خورشید در جایی که وسیله ی دیدنه و باهاش نگاه میکنی تو رو بینا و زمانی که هدف بشه وبهش نگاه بکنی تو رو کور میکنه.
یا علی


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی